Cinemateque
Advertising of the opera events at the Jerusalem Cinematheque


Year

: 2012

Background:
The Jerusalem Cinematheque is for many Jerusalemites much more than a site for recreation. The Cinematheque has redefined the entertainment culture in Jerusalem and has tried to cater to adult and young audiences alike. Still today, decades after its establishment, the Cinematheque is attempting to attract diverse audiences composed of both young and old.

The Challenge:
Me, at the Opera???

The broadcast of the NY Metropolitan Opera is considered a flagship event in many countries around the world. But the Opera itself, even though it is alive and well is struggling to attract a younger audience.

Our Solution:
The Cinematheque is open to all.
The marketing strategy is based primarily on the Metropolitan Opera’s name and the images it provides. So we’ve created a strong image of a leading soloist and coupled that with a wide range of advertising products and sales promotions.

 תכניה לאירוע המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
A cultural events program
מודעת עיתון המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
Newspaper Ads
עיצוב עלון המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
A program event brochure
עיצוב באנר כניסה ראשי למטרופוליטן
A main entrance sign to The Met
Arrow Next Arrow Prev
 תכניה לאירוע המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
A cultural events program
מודעת עיתון המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
Newspaper Ads
עיצוב עלון המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
A program event brochure
עיצוב באנר כניסה ראשי למטרופוליטן
A main entrance sign to The Met
Arrow Next Arrow Prev
 תכניה לאירוע המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
A cultural events program
מודעת עיתון המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
Newspaper Ads
עיצוב עלון המטרופוליטן בסינימטק ירושלים
A program event brochure
עיצוב באנר כניסה ראשי למטרופוליטן
A main entrance sign to The Met
Arrow Next Arrow Prev